تلفن تماس : 09023011132
طراحی اتوماسیون صنعتی فریان

طراحی اتوماسیون صنعتی فریان

طراحی اتوماسیون صنعتی، ابزار دقیق و برنامه نویسی PLC

اتوماسیون دستگاه دوخت و برش نساجی

تاریخ انتشار : 2017/01/29

در این پروژه، دستگاه دوخت و برش نساجی یک تولید کننده کیف، خودکار سازی شده است. دستگاه از رول باز کن ، رولیک، دوخت و برش ، کشنده و …. تشکیل شده است. و همه این مراحل با PLC زیمنس  و HMI دلتا اتوماسیون شده است.

صنعت پوشاک نیازمند تلاش زیادی است، از یافتن الیاف مناسب تا بسته بندی محصول نهایی. فرآیندهای پیش تولید، تولید و پس از تولید، که همگی در درجه اول متکی به کارهای دستی هستند، سه مقوله هستند که به بهترین وجه عملیات کلیدی بخش تولید پوشاک پرکار را توصیف می کنند.

اتوماسیون در صنعت پوشاک

اتوماسیون در صنعت پوشاک

این بخش به تازگی انقلابی را در اتوماسیون تجربه کرده است. اصطلاح “انقلاب اتوماسیون” به طور خاص به استفاده از فناوری های مکانیکی یا الکترونیکی، همراه با اتوماسیون، برای جایگزینی نیروی انسانی در هنگام ایجاد لباس اشاره دارد. اگرچه چرخ خیاطی برقی مدتی است که وجود داشته است، اما در حال حاضر این صنعت با انواع اتوماسیون های پیچیده خیاطی جایگزین شده است.

مزایای اتوماسیون صنعتی پیشرفته در نساجی

۱٫ چرخ خیاطی خودکار خروجی را افزایش داده و در زمان صرفه جویی می کند. به عنوان مثال، در یک ساعت، یک Sewbot می تواند ۱۵ تا ۲۰ تی شرت ایجاد کند.

۲٫ از آنجایی که سرمایه گذاری یکباره در یک ماشین می تواند جایگزین پرداخت دستمزدهای کارگران شود، هزینه ساخت به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

۳٫ از آنجایی که ربات ها برای عملکرد دقیق برنامه ریزی شده اند، ممکن است خطاهای انسانی حذف شوند.

۴٫ اتوماسیون ها فرصت هایی را برای اختراعات و ایده هایی می گشایند که ایجاد آنها با استفاده از استعدادهای انسانی دشوار یا غیرممکن است.

اثرات منفی

اتوماسیون صنعتی پیشرفته در نساجی

۱٫ هنگامی که نیروی کار انسانی حذف می شود، مشاغل از بین می روند و برخی از مهارت های مرسوم به تدریج ناپدید می شوند.

۲٫ لباس های ایجاد شده توسط ماشین ها فاقد ارزش زیبایی شناختی هستند که خلاقیت انسان ایجاد می کند.

۳٫ تولید انبوه لباس در ماشین آلات صنعت پوشاک منجر به تمرکز طرح‌های مشابه و کاهش تنوع می‌شود.

۴٫ از آنجایی که آنها قادر به رقابت با تولید سریع بخش‌های پوشاک ماشین‌محور نیستند، بسیاری از کارخانه‌های نوآورانه و کوچک ورشکست می شوند.

برخی از مشتریان ما